السلام علیک یا فاطمة الزهراء (س)

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

السلام علیک یا فاطمة الزهراء (س)

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

بایگانی
آخرین مطالب

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم

وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ‌ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ‌ أَنَّ الْأَرْ‌ضَ یَرِ‌ثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ

و در حقیقت، در زبور پس از تورات نوشتیم که زمین را بندگان شایسته ما به ارث خواهند برد.

سوره مبارکه انبیاء آیه ۱۰۵

ویژه ولادت امام هادی (علیه السلام)

*****

هویت‌بخشی به شیعیان لبنان؛ از جمله خدمات امام موسی صدر

وحدت و هویت بخشیدن به شیعه‌ی لبنان و ایجاد هم زیستی و احترام متقابل میان پیروان ادیان و طوائف سیاسی در آن کشور[توسط امام موسی صدر] از سویی، و صراحت در معرفی رژیم غاصب صهیونیست بعنوان «شرمطلق» و اعلام حرمت همکاری با آن از سوی دیگر و بالاخره ابراز ارادت و صمیمت نسبت به رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، چه در عرصه‌ی فرهنگی و نوشتاری و چه با همکاری با عناصر مبارز ایرانی در مدتی طولانی، از این عالم بزرگوار که فرزند حوزه‌ی علمیه‌ی قم و بازمانده‌ی یکی از خاندانهای بزرگ علمی در جهان تشیع است، شخصیّتی همه جانبه پدید آورده بود، و چنین بود که امام راحل بزرگوار ما دلبستگی و تکریم خود به این شخصیت معزّز را از اوائل پیروزی انقلاب با بیانات گوناگون ابراز داشتند.

ویژه نامه عید سعید غدیرخم

ویژه نامه ولادت امام موسی کاظم (علیه السلام)

شیخ فضل الله نوری / انقلاب مشروطه

نوح کشتیبان

امام خامنه ای:
 این نوح امام زمان است... دریا طوفان، سختی و مشکلات دارد، اما وقتی کشتیبان بنده‌ برگزیده‌ خداست، معصوم است، بیمی وجود ندارد... به ناخدای این کشتی حضرت بقیّةالله (ارواحنا فداه) عرض میکنیم کشورِ خودش را به ساحل نجات برساند، مردم مؤمن ایران را حمایت و کمک کند. ۱۳۹۱/۰۶/۲۸ و ۱۳۹۹/۰۱/۰۱

ماندگار؛ مثل میثم تمّار

شیخ عباس قمی رحمه الله؛ مبلغ و محدثی خستگی ناپذیر

شهید صیاد شیرازی / امیر سپهبد علی صیاد شیرازی

حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای

مباهله؛ صحنه تمایز حق و باطل

روز مباهله، روزی است که پیامبر مکرم اسلام، عزیزترین عناصر انسانی خود را به صحنه میآورد.
نکته‌ی مهم در باب مباهله این است: «و انفسنا و انفسکم» در آن هست؛ «و نسانا و نساکم»در آن هست؛ عزیزترین انسانها را پیغمبر اکرم انتخاب میکند و به صحنه میآورد برای محاجه‌ای که در آن باید تمایز بین حق و باطل و شاخص روشنگر در معرض دید همه قرار بگیرد.
هیچ سابقه نداشته است که در راه تبلیغ دین و بیان حقیقت، پیغمبر دست عزیزان خود، فرزندان خود و دختر خود و امیرالمومنین را - که برادر و جانشین خود هست - بگیرد و بیاورد وسط میدان؛ استثنائی بودن روز مباهله به این شکل است.
یعنی نشان دهنده‌ی این است که بیان حقیقت، ابلاغ حقیقت، چقدر مهم است؛ میآورد به میدان با این داعیه که میگوید بیائیم مباهله کنیم؛ هر کدام بر حق بودیم، بماند، هر کدام بر خلاف حق بودیم، ریشه‌کن بشود با عذاب الهی.

تفسیر آیه«مباهله» از دیدگاه اهل بیت(علیهم السلام) و اهل سنت

مباهله پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله با نجرانیان ; مباهله، واقعه ای عظیم ...

نشان ولایت و جریان خاتم بخشی

رعایت احترام حضرت زهرا (سلام الله علیها) در سوره هل اتی

بررسی روایات وارده در فضیلت اهل بیت (ع) در سوره انسان

چرا حضرت امیر (ع) پس از قتل عثمان خلافت را قبول نکرد؟

حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای:

آیت‌الله اشرفی اصفهانی؛ مجاهدی پارسا و پیری روشن‌ضمیر شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی، عالمی ربانی، مجاهدی پارسا و عاشق حضرت امام (ره) بود و همواره از امام مدد می‌گرفت و من عمیقاً به ایشان ارادت می ورزیدم. این پیر سالخورده و روشن‌ضمیر در دوران جنگ تحمیلی، لباس نظامی به تن کرده و اسلحه به دوش گرفته و در صحنه‌های گوناگون نبرد حضوری فعال داشت و همواره در دفاع از اسلام و انقلاب پیشقدم بود. یاد و خاطره‌ی این بزرگواران هرگز نباید از تاریخ انقلاب اسلامی و اذهان مردم پاک شود و از کنارشان به سادگی گذشت. این خون‌های پاک، شعله‌ی مقدس انقلاب اسلامی را پیوسته برافروخته‌تر و گدازنده‌تر خواهد کرد. دیدار خانواده شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی با رهبر انقلاب 1368/07/25

حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای

بنده نگران مسئله فرهنگ هستم/ اساس، باید تقویت جناح فرهنگی مومن باشد/ امیدوارم مسئولین فرهنگی توجه داشته باشند که چه میکنند، با مسائل فرهنگی نمیشود شوخی و بی ملاحظگی کرد/ همه باید قدر جوانان مومن و انقلابی را بدانند، اینها هستند که روز خطر سینه سپر میکنند. 1392/12/15

حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای

تنها راه مقابله با مزاحمتها و اذیّتها و کارشکنیها، استقامت و ایستادگی است. ملت ایران بحمداللَّه ایستاده است. بخصوص جوانان با اراده و مؤمن ما ایستاده‌اند؛ ما هم به فضل الهی ایستاده‌ایم. این امواج جهانی و این تبلیغات گمراه کننده نخواهد توانست ما را تسلیم خواسته‌های آنها کند. آنها میخواهند این نظام هم مثل نظامهای دست نشانده آنها تسلیم خواست آنها شود و برای اِعمال سلطه دیکتاتوری بین‌المللی امریکا و اشباه امریکا راه را باز کند ... 1381/06/30

سیمای علی بن جعفر(ع) یاور چهار امام(م 220ق)

حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای

هیئت سکولار نداریم

هیئتها نمیتوانند سکولار باشند؛ هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم! هرکس علاقه‌‌مند به امام حسین است، یعنی علاقه‌‌مند به اسلام سیاسی است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است؛ معنای اعتقاد به امام حسین این است. 1392/08/20

حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای

فریضه وقت دارد، در وقت خود باید فریضه را انجام داد؛ بهترین وقت انجام فریضه هم اوّل وقت -وقت فضیلت- است. خب، بعضی اصلاً فریضه را انجام نمیدهند، [میگویند] بی‌خیال؛ بعضی انجام میدهند امّا با تأخیر؛ بعضی میگذارند وقت که گذشت انجام میدهند، مثل توّابین؛ توّابین آن‌وقتی که باید می‌آمدند -که عاشورا بود- نیامدند، وقتی آمدند که کار از کار گذشته بود. یا قیام مردم مدینه با رهبری عبدالله بن حنظله. آمدند در مقابل یزید ایستادند، قیام کردند، حاکم مدینه را بیرون کردند، امّا دیر؛ آن‌وقتی که شنیدند که حسین‌بن‌علی (علیهماالسّلام) از مدینه خارج شد، آن‌وقت باید به این فکر می‌افتادند، نیفتادند؛ دیر به فکر افتادند، یک سال بعد [به فکر افتادند]؛ نتیجه هم همانی شد که تاریخ ثبت کرده است؛ قتل‌عام شدند، تارومار شدند، نابود شدند، هیچ کاری هم نتوانستند بکنند. کار را در وقت باید انجام داد. خب، اگر بخواهیم کار را در وقت انجام بدهیم، بایستی فریضه را بشناسیم، بدانیم چه کاری باید انجام داد تا آن را در وقت خود انجام بدهیم. ۱۳۹۵/۱۰/۱۹

حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای

دولت اسلامی موظف است که جامعه را با فرهنگ بالاتر و معلومات عمیق‌تر و آگاهی‌های همگانی مجهز کند و بدین وسیله جلوِ نفوذ فرهنگ بیگانه را بگیرد. 1365/09/14

حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای

مفهوم آزاد بودن انسان، قرنها پیش از آنکه در اروپا مطرح بشود، در اسلام مطرح شد و قرنها پیش از آنکه متفکرین و روشنفکران و انقلابیون و رهبران اروپائی به فکر بیفتند که آزادی بشر را یکی از حقوق اساسی بشر بدانند، این در اسلام مطرح شده.

.....

انسانها آزادند، انسانها دارای حق آزادی هستند و از مادرها آزاد متولد شدند و کسی حق ندارد انسانها را برده و اسیر و بنده‌ی خودش بکند و حق آزادی آنها را سلب کند.

.....

آزادی غیر از این است که کسی هر کاری دلش خواست انجام بدهد ...

آزادی غیر از گمراه کردن افراد و اغواگری است. آزادی غیر از خودرأیی و خودکامگی است. آزادی غیر از این است که کسی هر کاری دلش خواست انجام بدهد ولو با چهارچوبهای پذیرفته شده‌ی جامعه یا حقوق جامعه یا حقوق افراد دیگر در تضاد باشد. یک مرزهائی دارد آزادی. 1365/09/14

حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای:

ولایت، یعنی حکومتی که همراه با محبّت، همراه با پیوستگی با مردم است، همراه با عاطفه نسبت به آحاد مردم است، فقط فرمانروایی و حکمرانی نیست؛ اما پادشاهی معنایش این نیست و به مردم کاری ندارد. پادشاه، یعنی حاکم و فرمانروا؛ هر کار خودش بخواهد، میکند. 1377/02/18

حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای:

هرکس بتواند جامعه‌ی اسلامی را ثروتمند کند و کارهای بزرگی انجام دهد، ثواب بزرگی کرده است. 1377/02/18

حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای:

ماجرای امام حسین(علیه السلام)، نجات بخشیِ یک ملت ویا یک امّت نبود؛ نجات بخشی یک تاریخ بود ...

امام حسین، خواهرش زینب و اصحاب و دوستانش، با این حرکت، تاریخ را نجات دادند ... 1377/02/18

حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای:

ولایت، یعنی حکومتی که همراه با محبت، همراه با پیوستگی با مردم وهمراه با عاطفه‌ی نسبت به آحاد مردم است.

در این کشور، پرچم اسلام و پرچم انقلاب بلند است و نام امام زنده و جاودانه است.

ما مردم این زمان، بحمدالله به فضل پروردگار، این توفیق را پیداکرده‌ایم که آن راه را مجددا برویم و اسم اسلام را در دنیا زنده کنیم و پرچم اسلام و قرآن را برافراشته نماییم. در دنیا این افتخار نصیب شما ملت شد.

ملت ایران حاضر نیست این قلدرى را که امریکا به‌خرج مى‌دهد، قبول کند ... 1377/02/18

حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای:

ملت ایران حاضر نیست این قلدرى را که امریکا به‌خرج مى‌دهد، قبول کند ...

درس عاشورا، درس فداکارى و دیندارى و شجاعت و مواسات و درس قیام لله و درس محبت و عشق است ...

درسهاى عاشورا، همین انقلاب عظیم و کبیرى است که شما ملت ایران پشت سر حسین زمان و فرزند ابى‌عبدالله الحسین علیه‌السلام انجام دادید ...

حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای:

اگر بنا بود امام مجتبی(علیه‌السّلام)، جنگ با معاویه را ادامه بدهد و به شهادت خاندان پیامبر منتهی بشود، امام حسین(ع) هم باید در همین ماجرا کشته میشد، اصحاب برجسته هم باید کشته میشدند، «حجربن‌عدی»ها هم باید کشته میشدند، همه باید از بین میرفتند و کسی که بماند و بتواند از فرصتها استفاده بکند و اسلام را در شکل ارزشىِ خودش باز هم حفظ کند، دیگر باقی نمی‌ماند. این، حق عظیمی است که امام مجتبی(علیه‌الصّلاةوالسّلام) بر بقای اسلام دارد ...

باید همه بفهمند و بدانند که صلح امام مجتبی(علیه‌الصّلاةوالسّلام)، همان‌قدر ارزش داشت که شهادت برادر بزرگوارش، امام حسین(علیه‌الصّلاةوالسّلام) ارزش داشت ... 1369/01/22

بی‌خواص | ابوموسی اشعری

ولایت؛ برترین حکم الهی



بسم الله الرحمن الرحیم

تفسیر سوره مبارکه انعام آیات ۱۹تا۲۰

قل اءى شى ء اءکبر شهادة قل الله شهید بینى و بینکم و اءوحى إلى هذا القرءان لا نذرکم به و من بلغ اءئنکم لتشهدون اءن مع الله ءالهة اءخرى قل لا اءشهد قل إنما هو إله واحد و إ ننى برى ء مما تشرکون (۱۹)
الذین ءاتیناهم الکتاب یعرفونه کما یعرفون اءبناءهم الذین خسروا اءنفسهم فهم لا یؤمنون۲۰

ترجمه :
۱۹ - بگو بالاترین گواهى ، گواهى کیست ؟ بگو خداوند گواه میان من و شما است و (بهترین دلیل آن این است که ) این قرآن را بر من وحى کرده تا شما و تمام کسانى را که این قرآن به آنها میرسد انذار کنم (و از مخالفت فرمان خدا بترسانم ) آیا براستى شما گواهى میدهید که خدایان دیگرى با خدا است ؟ بگو من هرگز چنین گواهى نمیدهم او است خداوند یگانه یکتا و من از آنچه براى او شریک قرار داده اید بیزارم .
۲۰ - آنهائى که کتاب آسمانى به آنان داده ایم بخوبى او را (پیامبر را) میشناسند همانگونه که فرزندان خود را میشناسند، تنها کسانى که سرمایه وجود خود را از دست داده اند ایمان نمى آورند.

تفسیر
بالاترین شاهد
به طورى که جمعى از مفسران نقل کرده اند، عده اى از مشرکان مکه نزد پیامبر آمدند و گفتند: تو چگونه پیامبرى هستى که احدى را با تو موافق نمى بینیم
حتى از یهود و نصارا درباره تو تحقیق کردیم آنها نیز گواهى و شهادتى به حقانیت تو بر اساس محتویات تورات و انجیل ندادند، لااقل کسى را به ما نشان ده که گواه بر رسالت تو باشد، آیات فوق ناظر به این جریان است .
پیامبر مامور مى شود که در مقابل این مخالفان لجوج که چشم بر هم نهاده ، و این همه نشانه هاى حقانیت دعوت او را نادیده گرفته بودند و باز هم مطالبه گواه و شاهد مى کردند بگوید: به عقیده شما بالاترین شهادت ، شهادت کیست ؟(قل اى شى ء اکبر شهادة ).
غیر از این است که بالاترین شهادت ، شهادت پروردگار است ؟ بگو خداوند بزرگ گواه میان من و شما است (قل الله شهید بینى و بینکم ).
و بهترین دلیل آن این است که این قرآن را بر من وحى فرستاده (و اوحى الى هذا القرآن ).
قرآنى که ممکن نیست ساخته فکر بشرى آنهم در آن عصر و زمان و در آن محیط و مکان بوده باشد قرآنى که محتوى انواع شواهد اعجاز میباشد: الفاظ آن اعجاز آمیز و معانى آن اعجازآمیزتر، آیا همین یک شاهد بزرگ ، دلیل بر گواهى خداوند بر حقانیت دعوت من نیست ؟
ضمنا از این جمله استفاده مى شود که قرآن بزرگترین معجزه و بالاترین گواه صدق دعوى پیامبر است .
سپس به هدف نزول قرآن پرداخته و میگوید این قرآن به این جهت بر من نازل شده است که شما را و تمام کسانى را که سخنان من در طول تاریخ بشر و پهنه زمان و در تمام نقاط جهان به گوش آنها میرسد از مخالفت فرمان خدا بترسانم و به عواقب دردناک این مخالفت توجه دهم (لانذرکم به و من بلغ ).
اگر مى بینیم در اینجا فقط سخن از انذار و بیم دادن ، به میان آمده - با اینکه معمولا همه جا با بشارت همراه است - به خاطر این است که سخن در برابر افراد لجوجى بوده که اصرار در مخالفت داشته اند.
ضمنا با ذکر کلمه و من بلغ (تمام کسانى که این سخن به آنها میرسد) رسالت جهانى قرآن و دعوت عمومى و همگانى آن را اعلام میدارد، در حقیقت تعبیرى از این کوتاهتر و جامعتر براى اداى این منظور تصور نمیشود و دقت در وسعت آن میتواند هر گونه ابهامى را در مورد عدم اختصاص دعوت قرآن به نژاد عرب و یا زمان و منطقه خاصى برطرف سازد. جمعى از دانشمندان از تعبیراتى مانند تعبیر فوق مسئله خاتمیت پیامبر را نیز استفاده کرده اند، زیرا طبق تعبیر بالا پیامبر مبعوث بوده به تمام کسانى که گفتارش به آنها میرسد و این شامل تمام کسانى مى شود که تا پایان این جهان به دنیا قدم میگذارند.
از احادیثى که از طرق اهل بیت (علیهم السلام ) وارد شده چنین استفاده مى شود که منظور از ابلاغ قرآن تنها به این نیست که عین متن آن به اقوام دیگر برسد حتى وصول ترجمه هاى آن به زبانهاى دیگر نیز در مفهوم آیه وارد است .
در حدیثى از امام صادق نقل شده که درباره آیه فوق سؤ ال شده ، حضرت فرمود: بکل لسان یعنى به هر زبان که باشد.
ضمنا یکى از قوانین مسلم اصول فقه که قاعده قبح عقاب بلا بیان است نیز از آیه فوق استفاده میشود.
توضیح اینکه در اصول فقه اثبات شده است مادام که حکمى به کسى نرسد در برابر آن مسؤ لیتى ندارد (مگر اینکه در فرا گرفتن حکم کوتاهى کرده باشد) آیه فوق نیز میگوید آنهائى که سخن من به آنها برسد ، در برابر آن مسؤ لیت دارند و به این ترتیب کسانى که بدون تقصیر به آنها ابلاغ نشده باشد مسؤ لیتى ندارند.
در تفسیر المنار از پیامبر اکرم (صلى اللّه علیه و آله و سلّم ) چنین نقل شده که یک دسته از اسیران را نزد پیامبر (صلى اللّه علیه و آله و سلّم ) آوردند، حضرت پرسید آیا شما را دعوت به اسلام کرده اند؟ گفتند نه ، دستور داد آنها را رها کردند، سپس آیه بالا را تلاوت کرد و فرمود: بگذارید آنها به جایگاه خود باز گردند زیرا حقیقت اسلام به آنها ابلاغ نشده و به سوى آن دعوت نگردیده اند و نیز از این آیه استفاده مى شود که اطلاق کلمه شى ء که معادل کلمه چیز در فارسى بر خدا جائز است و لکن او چیزى است نه مانند اشیاء دیگر که مخلوق و محدود باشد بلکه خالق است و نامحدود.
سپس به دنبال این سخن دستور به پیامبر (صلى اللّه علیه و آله و سلّم ) مى دهد که از آنها سؤال کند آیا براستى شما گواهى میدهید که خدایان دیگرى با خدا است ؟ (ا ئنکم لتشهدون ان مع الله آلهة اخرى ) بعد میگوید با صراحت به آنها بگو من هرگز چنین گواهى نمیدهم ، بگو او است خداوند یگانه و من از آنچه شما براى او شریک قرار داده اید بیزارم (قل لا اشهد، قل انما هو اله واحد و اننى برى مما تشرکون ).

در حقیقت ذکر این چند جمله در پایان آیه به خاطر یک نکته مهم روانى است و آن اینکه ممکن است مشرکان چنین تصور کنند که گفتگوهاى آنها شاید تزلزلى در روح پیامبر (صلى اللّه علیه و آله و سلّم ) ایجاد کرده باشد و با امیدوارى مجلس را ترک گویند و به دوستان خود بشارت دهند که شاید محمد (صلى اللّه علیه و آله و سلّم ) بعد از این در دعوت خود تجدید نظر کند، این جمله ها که از صراحت و قاطعیت سرشار است این امید را به کلى مبدل به یاس مى کند و به آنها نشان میدهد که مطلب بالاتر از آن است که آنها مى پندارند و کمترین تزلزلى در دعوت او پیدا نخواهد شد و تجربه نشان داده که ذکر این گونه کلمات قاطع در پایان یک بحث اثر عمیقى در رسیدن به نتیجه نهائى دارد
و در آیه بعد به آنها که مدعى بودند اهل کتاب هیچگونه گواهى درباره پیامبر اسلام نمیدهند صریحا پاسـخ مى دهد و میگوید: آنهائى که کتاب آسمانى بر آنها نازل کردیم به خوبى پیامبر را میشناسند همانگونه که فرزندان خود را میشناسند! (الذین آتیناهم الکتاب یعرفونه کما یعرفون ابنائهم ).
یعنى نه تنها از اصل ظهور و دعوت او آگاهند بلکه جزئیات و خصوصیات و نشانه هاى دقیق او را نیز میدانند، بنابراین اگر جمعى از اهل مکه میگفتند ما مراجعه به اهل کتاب کرده ایم و اطلاعاتى از پیامبر نداشته اند یا واقعا دروغ میگفتند و تحقیقى نکرده بودند و یا اهل کتاب حقائق را کتمان کرده و به آنها بازگو نمیکردند، همانطور که آیات دیگر قرآن نیز اشاره به کتمان آنها مى کند. (توضیح بیشتر این موضوع در جلد اول تفسیر نمونه صفحه 366 ذیل آیه 146 سوره بقره گذشت ).
در پایان آیه به عنوان یک نتیجه نهائى اعلام میدارد: تنها کسانى به این پیامبر (با این همه نشانه هاى روشن ) ایمان نمى آورند که در بازار تجارت زندگى همه چیز خود را از دست داده و سرمایه وجود خود را باخته اند (الذین خسروا انفسهم فهم لایؤمنون ).

منبع (فضیلتها):

https://t.me/fazylatha

برخی پیوندها و ...

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم

حضرت محمد صلی اللع علیع و آله:

إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ فَانْظُرُوا کَیْفَ تَخْلُفُونِّی فِیهِمَا أَلَا هذا عَذْبٌ فُراتٌ فَاشْرَبُوا وَ هذا مِلْحٌ أُجاجٌ فَاجْتَنِبُوا؛ همانا من در میان شما دو چیز سنگین و گران میگذارم، که اگر بدانها چنگ زنید هرگز پس از من گمراه نشوید: کتاب خدا و عترت من أهل بیتم، و این دو از یک دیگر جدا نشوند تا در کنار حوض کوثر بر من درآیند، پس بنگرید چگونه پس از من در باره آن دو رفتار کنید، آگاه باشید که این (یعنى تمسک بعترت) آب خوشگوار و شیرین است پس بیاشامید، و آن دیگر (یعنى روى برتافتن از ایشان) آب شور و تلخ است و از آن بپرهیزید

 

If there was no Battle of Karbala, we would be oblivious to Islam's principals today

A great and glorious soldier

کانال فضیلتها | کانال طاووس الجَنَّه | کانال شَرحِ سِرّ ( تماشاگه راز)

پایگاه اطلاع‌رسانی سید ابراهیم رئیسی:

https://raisi.ir/

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم

*****

التماس دعا

  • اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى