السلام علیک یا فاطمة الزهراء (س)

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

السلام علیک یا فاطمة الزهراء (س)

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

بایگانی
آخرین مطالب

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة

و هو العلی - ویژه نامه عید سعید غدیر خم

ویژه نامه عید سعید غدیرخم

ویژه نامه صوتی عید سعید غدیرخم

کاظم الغیظ - ویژه نامه ولادت امام موسی کاظم (علیه السّلام)

ویژه نامه ولادت امام موسی کاظم علیه السلام

ویژه نامه ولادت امام موسی کاظم علیه السلام

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم

تفسیر آیاتی از قرآن کریم و احادیث ائمه اطهار علیهم السلام

موارد مرتبط

تفسیر آیات ۱۵۶ تا ۱۵۸ سوره مبارکه آل عمران ...

تفسیر آیات ۱۵۹ تا۱۶۰ سوره مبارکه آل عمران ...

تفسیر آیه ۱۶۱ سوره مبارکه آل عمران ...

تفسیر آیات ۱۶۲ تا ۱۶۳ سوره مبارکه آل عمران ...

تفسیر آیه ۱۶۴ سوره مبارکه آل عمران ...

آیه ۱۶۵ سوره مبارکه آل عمران ...

تفسیر آیات ۱۶۶ تا ۱۶۷ سوره مبارکه آل عمران ...

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (علیه السلام)

برطرف‏ کردن گرفتارى مومن‏
امام حسین علیه السلام فرمودند:
مَنْ نَفّسَ کرْبَةَ مُؤْمِنٍ فَرّجَ اللّهُ عَنْهُ کرَبَ الدّنیا وَ الاخِرَةِ.

هر که گرفتارى مومنى را برطرف کند، خداوند گرفتاری هاى دنیا و آخرتش را برطرف مى‏ کند.
بحار الانوار: ج ۷۵، ص ۱۲۲

موارد مرتبط:

پوستر حدیثی

احادیث تصویری

عکس نوشته

https://rasekhoon.net/hadith

https://www.aviny.com/hadis-mozooee/hadis-farsi.aspx

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم

بیانات امام خامنه ای

*****

بیانات امام خامنه ای پس از دریافت نوبت دوم واکسن ایرانی کرونا 1400/05/01

من بعد از تزریق نوبت اول مطلقاً هیچ عارضه‌ای نداشتم، نه درد و تب و از این چیزهایی که گفته میشود مطلقاً نبود/ لازم است تشکر کنم از دانشمندان و محققین عزیزی که زحمت کشیدند در این مدت این واکسن تولید داخل را توانستند به سامان برسانند و همچنین از مجموعه‌های پزشکی و پرستاری و مجموعه‌ی درمان و بهداشت که در این مسئله، در این مدت طولانی زحمات زیادی کشیدند و حقیقتاً خودشان را در معرض خطر قرار دادند و مجاهدت کردند.

ما بایستی در همه‌ی مسائل بتوانیم روی پای خودمان بایستیم اختلالی در برخی از موارد در مسئله‌ی تقسیم واکسن به وجود آمد که عمدتاً ناشی از بدقولی کسانی بود که قول داده بودند واکسن را به ما بفروشند، این یک بار دیگر یادآوری میکند که ما بایستی در همه‌ی مسائل بتوانیم روی پای خودمان بایستیم/ تلاش را باید گذاشت روی تولید داخل و مردم نبایستی منتظر و معطل بمانند/ ان‌شاءالله تقسیم این واکسن با آسانی و روانی کامل صورت بگیرد در بین همه مردم.

اگر به توصیه‌های مربوط به مسئله آب خوزستان و فاضلاب آن توجه میشد حالا مسلما این اشکالات نبود/ خب مردم ناراحتیشان را بروز دادند و هیچ گله‌ای نمیشود از مردم داشت. ناراحت‌اند؛ مشکل آب مشکل کوچکی نیست آن هم در آن هوای خوزستان، آن هم مردم خوزستان که بسیار مردم باوفایی هستند.

امام خامنه ای پس از دریافت نوبت دوم واکسن با تأکید بر بحق بودن گلایه‌های مردم خوزستان:
۰۱ / مرداد / ۱۴۰۰
دولت بعدی حل مشکلات خوزستان را به صورت جدی دنبال کند
اگر به توصیه‌ها درباره آب خوزستان و فاضلاب اهواز عمل می‌شد این وضع پیش نمی‌آمد
شیوه‌نامه‌های بهداشتی در همه‌جا از جمله مراسم‌های مذهبی و غیرمذهبی رعایت شود

امام خامنه ای:

غدیر جزو حوادث و وقایع تردید‌ناپذیر است، حالا در طول تاریخ بعضی از نویسندگان و تاریخ‌نویسان و امثال اینها یک تردیدهایی سعی کردند ایجاد بکنند که پاسخ داده شده همه‌ی اینها، لکن اصل این واقعه و اینکه رسول مکرم در این حادثه امیرالمؤمنین را با این عنوان «من کنت مولای فهذا علی مولای» معرفی کرد، در این هیچ تردید نیست/ ان‌شاءالله که این عید بر همه‌ی مسلمانان مبارک باشد، بر مردم عزیز ما هم مبارک باشد و ان‌شاءالله که دلهای خوشی مردم پیدا کنند، مشکلاتی هست برطرف بشود.

بیانات در آخرین دیدار رئیس‌جمهور و هیئت دولت دوازدهم 1400/05/06

امام خامنه ای:

دیگران باید از تجربه‌های شما استفاده کنند. یک تجربه را من به خصوص یادداشت کرده‌ام. حرفی است که من مکرر با شما و مردم تکرار کردم حالا هم همان حرف را تکرار میکنم. این تجربه عبارت است از بی‌اعتمادی به غرب. آیندگان باید از این تجربه استفاده کنند. در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمیدهد/ غربیها به ما کمک نمیکنند. هرجا بتوانند ضربه میزنند. جایی که ضربه نمیزنند آنجایی است که امکانش را ندارند. هرجا امکان داشتند ضربه زدند. این تجربه بسیار مهمی است.

مطلقاً نبایستی برنامه‌های داخلی را به همراهی با غرب موکول کرد. چون قطعاً شکست میخورد. شماها هم هرجایی که کارهایتان را منوط کردید به غرب ناموفق ماندید، هرجایی که بدون اعتماد به غرب حرکت کردید،‌ موفق شدید/ هرجا موضوعات را به توافق و مذاکره با غرب و آمریکا موکول کردید، آنجا ماندید، نتوانستید پیش بروید. هرجا شما از آنها قطع نظر کردید، خودتان راه افتادید از شیوه‌های مختلف هزار تا راه وجود دارد. انسانها فکر کنند راه‌های گوناگونی برای زندگی شخصی و اجتماعی و مدیریتی پیدا خواهند کرد.

بیانات در آخرین دیدار رئیس‌جمهور و هیئت دولت دوازدهم 1400/05/06

امام خامنه ای:

در همین مذاکراتی که اخیراً در جریان بود و دیپلمات‌های ما زحمت کشیدند، آمریکایی‌ها بر سر موضع عنادآمیز خودشان محکم ایستادند/ آمریکایی‌ها در مقام وعده میگویند بله ما تحریمها را برمیداریم، برنداشتند و برهم نمیدارند، شرط میگذارند، میگویند اگر میخواهید تحریمها برداشته بشود باید در همین توافق یک جمله‌ای را بگنجانید که به معنای این باشد که بعداً باید درباره‌ی این موضوعات با شما صحبت کنیم و توافق کنیم. اگر چنانچه این جمله را نگنجانید ما توافقی با همدیگر الان نخواهیم داشت.

.....

هر جا کار را منوط به غرب کردید ناموفق بود هر جا بدون اعتماد به غرب بود پیش رفتید

بیانات در آخرین دیدار رئیس‌جمهور و هیئت دولت دوازدهم 1400/05/06

امام خامنه ای:

این جمله که میخواهند در توافق بگنجانند یک بهانه‌ای است برای مداخلات بعدی؛ درباره خود برجام و تمدید برجام، درباره موشک و منطقه که اگر شما بعداً گفتید سیاست کشور اجازه مذاکره در این موارد را نمیدهد، خواهند گفت خب شما نقض کردید پس توافق بی‌توافق/ یکبار توافقها را نقض کردند و کاملاً برایشان بی‌هزینه بود و الان هم که به آنها گفته میشود بایستی تضمین بدهید، میگویند نه. این را الان صریح به دیپلمات‌های ما میگویند. میگویند ما تضمین نمیدهیم که نقض نکنیم، نمیتوانیم چنین تضمینی بدهیم.

....

تبیین تله‌گذاری آمریکا برای وادار کردن ایران به مذاکره درباره برجام، موشک و منطقه

بیانات در آخرین دیدار رئیس‌جمهور و هیئت دولت دوازدهم 1400/05/06

امام خامنه ای:

این جلسه برای خسته نباشید به آقایان اعضای دولت است، چه آنهایی که هشت سال بودند، چه آنهایی که کمتر بودند و این را بدانید هر کسی که به قصد خدمت یک حرکتی انجام داده، خدمت به مردم و کار در راه خدا؛ این در دیوان الهی فراموش‌شدنی نیست/ هر کسی که برای خدا کار کرده، چه من و امثال من بدانیم، چه ندانیم، چه تشکر بکنیم، چه نکنیم، آنی که برای خدا کار کرده، کار صالح کرده، آن ذخیره برای او محفوظ است.

.....

آمریکا حاضر نیست تعهد بدهد که نقض توافق را تکرار نمی‌کند بیانات در آخرین دیدار رئیس‌جمهور و هیئت دولت دوازدهم 1400/05/06

*****

بیانات در دیدار فرماندهان ارشد نیروهاى مسلّح

https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2217

امام خامنه ای:

استکبار یعنی زیربار حق نرفتن، خود و قدرت را ملاک قرار دادن

اصلاً مفهوم استکبار در قرآن همین است که عنصری یا شخصی یا جمعی یا جناحی، خود را بالاتر از حق به‌حساب آورد و زیر بار حق نرود و خود و قدرتش را ملاک حق قرار بدهد! اولین مستکبر در تاریخی که قرآن برای ما ترسیم می‌کند، ابلیس است: «ابی و استکبر»(سوره مبارکه البقرة آیه 34). او، اولین مستکبر است.ممکن نیست فرض کنیم که یک مسلمان یا مؤمن یا موحّد، حتّی یک روز یا یک لحظه، از دشمنی با ابلیس و شیطان منصرف بشود. اصلاً خط اسلام، یعنی خط ضد ابلیس و شیطان. 1368/08/10

https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2219

امام خامنه ای:

خط اصیل اسلامی و ناب و قرآنی ... همان خط انقلاب اصیل و خط امام ماست ...

من می‌گویم حالا که در دورانی زندگی می‌کنیم که آن آلودگیها و گرفتاریها کم شده و یا در معیارهای موجود زندگی ساقط شده است و در معیارهای دوران بعد از انقلاب، این حرفها بیش از گذشته عیب است، نباید چیزهای دیگری را به حجت و مجوز هنرمند بودن، جایگزین همان گرفتاریها بکنیم. به اعتقاد من، غرض این است که آن خط اصیل اسلامی و ناب و قرآنی که همان خط انقلاب اصیل و خط امام ماست، حفظ شود. ..... در دنیایی که همه چیز در جهت مادّیت است و شاید حدود دویست سال است که به‌طور برنامه‌ریزی شده، علیه ادیان و بخصوص علیه اسلام کار میشود

...

واقعاً تشکیل جمهوری اسلامی، فقط تشکیل یک حکومت جدید و از بین بردن یک حکومت قدیم نبود؛ کار خیلی مشکلتر از این بود. در دنیایی که همه چیز در جهت مادّیت است و شاید حدود دویست سال است که به‌طور برنامه‌ریزی شده، علیه ادیان و بخصوص علیه اسلام کار میشود، تأسیس حکومت اسلامی در یکی از حساسترین نقاط دنیا، واقعاً کار معجزه‌آسایی بود. آن بزرگوار، با قوّت اراده‌ی خودش توانست همه‌ی نیروهای عظیم مردمی را به‌کار گیرد و این معجزه را به کمک پروردگار تحقق ببخشد. 1368/08/21

https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2223

امام خامنه ای:

ایستادگی در مقابل دشمنان مقتدرِ مسلطِ زورگوی ظالمِ پرروی گستاخ، کار بسیار بزرگ و با عظمتی است. این، همان کاری است که مردم ما کردند و عظمت ملت ما به‌خاطر همین شهادت جوانان شما و شجاعت فرزندانتان بود.

.....

اگر یک ملّتى براى دفاع از اسلام و براى عظمت دادن به اسلام قیام بکند و در راه اعتلاء اسلام و عظمت اسلام مجاهدت بکند و از کسى و چیزى نترسد و در راه این مجاهدت به شهادت برسد، این قیام، این مجاهدت و این شهادت از همیشه‌ی تاریخ باارزش‌تر است 1368/08/24

امام خامنه ای: سپاه انقلابی به وجود آمد ... سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این افتخار را دارد که زاده‌ی انقلاب است و این خصوصیت را دارد که از درون دامان انقلاب روییده است. دیگران انقلابی شدند؛ اما سپاه انقلابی به وجود آمد. مأموریت اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عبارت از دفاع مسلحانه از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است. ارتش بیست‌میلیونى که امام عزیزمان اوّلْ‌بار در اوّلین ماه‌هاى انقلاب بر زبان مبارکشان جارى کردند، باید وجود خارجى پیدا کند. سخنان امام بزرگوار و فقید عزیز ما نباید مثل امواجى در فضا گم بشود و بتدریج محو بشود ... سخنان امام ما باید روزبه‌روز به عمل نزدیک‌تر بشود؛ نه اینکه کم‌رنگ نباید بشود ...سخنان امام ما روزبه‌روز باید پُررنگ‌تر بشود و تجسّم و تبلور پیدا کند. 1368/08/29

به یاد شهدا ...

https://harimeharam.ir/shohada/22/3

شهید مدافع حرم شهید ذکریا شیری تاریخ شهادت : 1394/09/04 | محل شهادت : خانطومان - سوریه

نمی‌دانم زمانیکه این نوشته خوانده می‌شود آیا در بین شما هستم و یا اینکه به سعادت راه رستگاری و شهادت که آرزوی قلبی و همیشگی من بوده، رسیده‌ام. لازم به ذکر است که من این راه را با سلامت کامل عقل و درایت انتخاب نموده‌ام. راهی که مطمئنم ادامه راه شهدای کربلا و شهدای سرزمینم در هشت سال دفاع مقدس می‌باشد.

دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) و عمل به سفارش پیامبراکرم (ص) که فرمودند: من در میان شما دو امانت گرانبها می‌گذارم که همانا عترت و اهل بیت (ع) یکی از آن دو امانت است، مقابله با گروه تروریستی داعش که فرزند شوم و حاصل اهداف پلید شیاطین کاخ سفید و صهیونیست نژادپرست می باشد در واقع لبیک به ندای هل من ناصر ولی‌فقیه و حسین زمان، رهبر عزیزم می‌باشد.

پدر و مادر گرامی ممنونم که عمر شریفتان را به پای بنده حقیر صرف نمودید. هر چند نمی‌توانم قدردان زحمات شما باشم ولی امیدوارم با قدم گذاشتن در این راه از من راضی باشید. و ای همسر گرامی آنگونه که شایسته شما بوده نتوانستم در زندگی مشترک به وظیفه‌ام عمل کنم و بار سنگین تربیت فرزندانم بر دوش شماست و از شما می‌خواهم فاطمه را فاطمی و زینبی تربیت کنی و در سختی‌ها و مشکلات، زینب کبری (س) را به یادآوری تا آرامش معنوی به دست آوری. و خوب می‌دانی که برای دفاع از حرم سه ساله امام حسین (ع) باید سه ساله خودم را تنها بگذارم. پس صبوری کن همچون زینب کبری (س).

خطاب به برادران و خواهرانم و تمام عزیزان و مردم سرزمینم عرض می‌کنم که پیرو ولایت باشید و تا زمانیکه پشت ولی‌فقیه و رهبر فرزانه، امام خامنه‌ای باشید هیچ قدرتی با هر تجهیزاتی که باشد، توان مقابله با شما را نخواهد داشت. چون سلاح شما وحدت و ایمان است که در سایه ولایتمداری حاصل می‌گردد. دشمن زبون ایمان و اعتقاد شما را نشانه گرفته است، پس نگذارید بین شما و اهل‌بیت (ع) و قرآن فاصله ایجاد نمایند.

در پایان از خواهران سرزمینم، ایران اسلامی می‌خواهم که با حفظ حجاب، امانتدار خون شهدا باشند. همانطور که در وصیت‌نامه شهدای دفاع مقدس این جمله را خوانده ایم که: «خواهرم سرخی خونم را به سیاهی چادرت به امانت داده‌ام». حلالم کنید.

با شهید مدافع حرم «مصطفی صدرزاده» بیش‌تر آشنا می‌شویم.

در فرازی از وصیت نامه شهید مدافع حرم شهید حسن عبدالله زاده آمده است: «بسیجی یعنی عاشق علی و علی یعنی تمام خوبی‌ها من همیشه به این بسیجی بودن خویش افتخار می‌کردم و می‌کنم و هیچ‌گاه خود را پاسدار قلمداد نکرده‌ام.»

یک جرعه کتاب
کمک به یک معلول ذهنی توسط «شهید حامد جوانی»

مستند | لشکر زینبی

مقام شهید و شهادت

سایر موارد

منبع (کانال فضیلتها)

https://t.me/fazylatha

کانال طاووس الجَنَّه:

https://t.me/tavoosoljannah

کانال شَرحِ سِرّ ( تماشاگه راز):

https://t.me/sharheser

پایگاه اطلاع‌رسانی سید ابراهیم رئیسی:

https://raisi.ir/service/election

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم

بخش فیلم

*****

التماس دعا